دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 آذر 1402 - 16:19

یوسفی: نسل جدیدی از قهرمانان را به جامعه «موی تای» معرفی خواهیم کرد 

یوسفی: نسل جدیدی از قهرمانان را به جامعه «موی تای» معرفی خواهیم کرد 
یوسفی در آیین افتتاح پایگاه قهرمانی موی تای ایفما در مجموعه ورزشی دیاکو از معرفی نسل جدیدی از قهرمانان سخن گفت.
کد خبر : 883441

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، پایگاه قهرمانی «موی تای» ایفما زیر نظر محمدعلی یوسفی، ملی‌پوش اسبق عنوان‌دار و سرمربی فعلی تیم موی تای جوانان کشورمان (ایفما) در مجموعه ورزشی «دیاکو» تهران رسما فعالیت خود را آغاز کرد. 

به همین مناسبت، آیین افتتاح این پایگاه قهرمانی، دوشنبه شب گذشته مورخ ۱۴ آذرماه با حضور جواد نصیری نماینده انحصاری موی تای ایفما در ایران، نایب رئیس فدراسیون آسیایی موی تای، عضو شورای ریاست فدراسیون بین‌المللی موی تای و سفیر عالی ورزش در جهان و همچنین حسن محمدخانی نایب رئیس موی تای ایفما در کشور، هادی محمدزاده سرمربی تیم امید، فرهاد غلامعلی مدیر روابط عمومی این تشکیلات، حمزه مرادیان کاپیتان تیم ملی ساواته و جمعی از مسئولان، قهرمانان و خانواده‌ها در محل مجموعه ورزشی دیاکو واقع در منطقه گلاب دره تهران برپا شد. 

جواد نصیری در این مراسم گفت: پهلوانان و قهرمانان، سرمایه‌ای بزرگ برای این ملت محسوب شده و باید از همه لحاظ الگوی اخلاقی جامعه باشند. ورزش موی تای علاوه بر قهرمانی کارکردهای دیگری نیز برای سلامت روح و جسم دارد و یک موی تای کار واقعی به جز آنکه آمادگی و قدرت بدنی خود را بالا می برد، بر معرفت خود نیز می افزاید؛ معرفتی که در زندگی برای هر کسی لازم است.

نایب رئیس موی تای آسیا به ورزشکاران حاضر در این مراسم توصیه کرد تا در کنار  قهرمانی، به بحث پهلوانی و جنبه معرفتی ورزش نیز توجه داشته باشند تا شاهد رقابت سالمی در کشور باشیم.

در ادامه محمدعلی یوسفی در سخنان خود با اشاره به اهمیت قهرمان پروری عنوان کرد: استعدادیابی، نخبه پروری و حضور ورزشکاران مستعد در مسابقات معتبر می تواند ورزش موی تای ایران را متحول کند. لذا باید از تمامی امکانات موجود برای نیل به این هدف عالی استفاده کرده و به سنین پایه بیش از پیش توجه کنیم. بی تردید پیشرفت و کسب موفقیت در هر رشته ورزشی نیازمند توجه بیشتر به سنین پایه است که در نهایت به رشد و تعالی آن ورزش منجر خواهد شد. 

یوسفی تصریح کرد: مجموعه دیاکو با امکانات فوق العاده ای که در اختیار دارد می تواند جوانان علاقمند بسیاری را به ورزش موی تای جذب کند و انشاء الله  با پرورش و تربیت درست و اصولی آنها، نسل جدیدی از قهرمانان موی تای را به جامعه معرفی خواهیم کرد.

وی از حمید احمدی قهرمان اسبق کشتی و مدیریت مجموعه ورزشی دیاکو به جهت حمایتها و نگاه خاص به رشته ورزشی موی تای ایفما، قدردانی به عمل آورد.

گفتنی است در حاشیه این مراسم تمرین میت زنی و مرور تکنیک های مبارزه توسط ورزشکاران انجام گرفت که با تشویق و استقبال حاضران همراه بود.

شایان ذکر است محمد قائدی و شاهین نجومی دو تن از قهرمانان جهان به همراه سیمین دخت انجدانی و سارا سرداری به عنوان میهمان در این مراسم حاضر بودند.

نسل جدیدی از قهرمانان را به جامعه موی تای معرفی خواهیم کرد 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته